Lykønskningskort Tango: Hvordan at imponere, ikke Stress, i løbet af ferien

Når det kommer til ferie lykønskningskort, sende eller ikke at sende er ofte spørgsmålet. Når du har besluttet i bekræftende, skal du så bestemme der skal medtages på listen over, hvilken slags kort til at vælge og hvordan man takler kuverten.
Der er masser af grunde til at sende disse ferie-kort. Du kan forbedre dit nuværende forretningsforbindelser, tiltrække nye kunder, minde om gamle kunder, at du eksisterer eller vise påskønnelse for dem, der trofast har støttet dig i løbet af året. Hvad er naturligvis en velmenende gestus kan faktisk fornærme de mennesker, du ønsker at imponere når det ikke er gjort ordentligt.
Det første sted at starte er med en god kvalitet kortet til at vise, at du sætter pris på dine kunder og kolleger. Skimping på dit valg kan fortolkes på flere måder. Modtagerne kan tage det som et tegn på, at erhvervslivet ikke har været god, eller at de er ikke værd en lille ekstra investering fra din side.
Sørg for, din liste er opdateret med korrekte navne og aktuelle adresser. Hvis du gør dette på en regelmæssig basis, bliver det ikke en frygtede ferie akkord. Efterhånden som du får nye kunder og kontakter i løbet af året, tage et par minutter til at tilføje dem til din database og marker dem til oversigten lykønskningskort. Denne måde du ikke overse nogen eller genere dig ved at sende kortet til den gamle adresse.
Log hvert kort personligt. Selv hvis du har fortrykte oplysninger på kortet som dit navn, – som er en imponerende detalje – skal du tilføje dine håndskrevne underskrift. De mest elegante kort skal stadig have din personlige underskrift og en kort håndskrevet besked eller hilsen. Lyder som en masse besvær? Hvis virksomheden eller forholdet er det værd, så er den ekstra indsats. Dette er din chance for at slutte på et personligt plan med dine kunder og kolleger.
Tage sig tid til at skrive i hånden adressen. Hvis du er klar til at kaste op dine hænder på dette punkt og glemme hele projektet, har en anden adresse konvolutterne for dig. Uanset hvad du gør, ikke bruger computer-genereret etiketter. De er upersonlige og gør din ferie ønsker ligne en masseforsendelse. Du kan spare tid og endnu flere penge, men mister en klient eller en business associate i processen.
Du kan indlevere din hilsen til hjemmet, hvis du kender business person socialt. Sørg for at medtage ægtefællens navn i denne instans. Kortet er ikke sendt til både mand og kone på virksomhedsadressen, medmindre de begge arbejde der.
Om du fat kuverten til en person eller en par, skal titler altid bruges. Det er “hr.. John Doe,”ikke”John Doe”, eller”hr.. og fru. John Doe, snarere som “John og Mary Doe.”
Være følsomme over for de religiøse og kulturelle traditioner i den folk hvem du sender dine kort. Finde ud af, om de overholder jul, Hanukah eller julemand og sørg for din besked er relevant for den enkelte. Hvis du beslutter at gå med en kort og en enkelt meddelelse for alle, skal du vælge en generisk en, der ikke vil støde. “Glædelig jul” og “Happy Holidays” er både sikker væddemål.
Mail dine hilsner i tid til at ankomme til den udpegede ferie. Hvis du finder dig selv løse konvolutter på Super Bowl søndag, holde kortene indtil næste år og sende ud en lang-seriøs note i stedet at takke folk for deres forretning i det foregående år. Den bedste måde at undgå sidste minut hilsen rush er at have alle konvolutterne behandlet før Thanksgiving. Derefter under December du kan afslappet skrive en kort besked – en eller to linjer er alle der er nødvendigt på hver kort, underskrive dit navn og har dem med posten med et minimum af besvær.
Du har nu hele tiden i verden for shopping, bagning, udsmykning og fejre at ledsage feriesæsonen.
*************************************************
Yderligere Tips til håndtering af konvolutter
Hvis du er ved at adresse din ferie lykønskningskort eller invitationer til firmafest og du er forvirret over den korrekte måde at gøre det, er du ikke alene. Der er situationer, som vi ikke har haft til at overveje før. Der er flere kvinder med faglige titler, øgede antallet af kvinder, der bevarer deres pigenavn efter ægteskabet, og par at vælge alternative boform. Den simple handling til at tackle en konvolut er blevet ganske kompliceret. Her er et par tips til at dække størstedelen af disse krævende dilemmaer.
Altid skrive titlerne på kuverten. Kort eller invitation går til “hr.. John Smith,”ikke”John Smith.” Det er rettet til “hr.. og fru. John Smith,”i stedet for”John og Mary Smith.”
Når du adresserer en par, bruge titler, i stedet for professionelle initialer. Det er “Dr. og fru. John Smith,”ikke”John Smith, MD og fru. Smith.”
Hvis både mand og kone er læger, du skriver, “Læger Smith.” Dog, hvis de bruger forskellige efternavne, du adresserer konvolutten til “Dr. John Smith og Dr. Mary Brown.” Mandens navn placeres først.
Hvis konen er en læge og manden er ikke, sender du din invitation til “hr.. John Smith og Dr. Mary Smith.”
Forsøge at få det hele på én linje. Når manden har en usædvanlig lang navn, er konen titel og navn indrykket og skrevet på den anden linje:
Honorable Jonathon Richardson Staniskowsky og fru. Staniskowsky
Når et par ikke er gift og dele en fælles adresse, deres navne er skrevet på separate linjer alfabetisk og ikke forbundet med ordet “og”
MS. Mary Brown
Mr. John Smith
Når kvinden outranks sin mand, er hendes navn skrevet først. Det er “Major Mary Smith og løjtnant John Smith.”
Bemærk: Mandens navn er altid skrevet først medmindre hustru outranks ham eller hvis parret er ugift og hendes efternavn står foran hans alfabetisk. Så meget for “damer første.”
(c) 2004, Lydia Ramsey. Alle rettigheder i alle medier forbeholdes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Navigation